Apokalypsa, aneb rok poté.
Píše se sedmý červenec 2007, rok a týden od památné chvíle, kdy vstoupil
v platnost Šimonovského silniční zákon, řidiči zvaný "Šizák".
Co se změnilo?
První měsíc po zavedení "Šizáka" Češi nasbírali miliony bodů a díky
pokutám za "rychlou" jízdu mnoho z nich po zaplacení pokut klesá pod
hranici chudoby. Smutný a typický je případ Josefa K. Jel 1. 7. 2006 po
obci 50,001 km/h, byl zaměřen radarem, přišel o dva body a patnáct set
Kč (čtvrtina důchodu). Zdrcen usedl do auta, plakal a sledoval
tachometr, aby nepřekročil třicítku v Dlouhé Lhotě. Pro slzy neviděl, že
obecní strážník Nováček (dříve třikrát trestaný pro znásilnění, loupeže
a zpronevěru) stojí (celý den) na začátku přechodu pro chodce. K. vyfásl
pokutu pět tisíc a další čtyři body dolů. Pak se zapomněl připoutat a
uvázat psa. Řidičák fuč, zadlužil se a spáchal sebevraždu. Tři měsíce po
Šizákovi končí bez papírů dva miliony řidičů a stát (včetně obcí) vybral
na pokutách 105 miliard korun. Stavějí se nové silnice. Řidičské
oprávnění si udržují jen bohatší občané schopní kompenzovat potřeby
pokutujících.
Šest měsíců po Šizákovi mnoha uplácejícím docházejí úspory a po
silnicích se prohánějí více méně pouze policisté. I jim však jdou
především pěší strážníci ve službě po krku, a tak i oni pomalu
přicházejí o právo řídit vozy. Sedm měsíců: vázne zásobování potravinami
a zbožím, mnoho pacientů umírá - chybějí řidiči sanitek. Autobusová
doprava zcela zkolabovala, po Praze jezdí poslední dva taxíky. Lidé se
rvou o tramvaj. Benzinky houfně krachují.
Devět měsíců: Češi dojezdili. O řidičák přišel Zdeněk Bambas, šéf
dopravní policie. Papíry už nemá NIKDO! Kupují se koně, muly, osli a
tažní psi. Na kopnutí kopytem zemřelo více osob, než je obětí dopravních
nehod. 6. 7. 2007. Rozvášněným davem pěších pohanů byl upálen Milan
Šimonovský. Marně volal: "Obětujte Šizáka, ne mě!"
Hodnocení: 2,85 / 945
Ohodnotit: 1 2 3 4 5 (jako ve škole)